Korzystanie z Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce w sprawie Cookies

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia
Family Service

Jak się odżywiać przed zajściem w ciążę?

Co jeść przed poczęciem?

Jak się odżywiać przed zajściem w ciążę?

Odżywianie dla przyszłych pokoleń To, co jesz przed ciążą, ma ogromny wpływ na zdrowie i rozwój twojego… czytaj dalej »

Odżywianie dla przyszłych pokoleń

To, co jesz przed ciążą, ma ogromny wpływ na zdrowie i rozwój twojego dziecka. A nawet na zdrowie twoich wnuków. W twojej diecie powinny znaleźć się teraz ryby i oleje z ryb (źródło kwasów omega 3, których organizm ludzki nie jest w stanie wytworzyć samodzielnie), probiotyki i prebiotyki, a także zwiększone dawki żelaza i kwasu foliowego.

Zadbaj o to, by jeść pięć porcji warzyw i owoców dziennie, pełnoziarniste produkty zbożowe (kasze, chleb razowy, brązowy ryż), produkty białkowe, czyli  chude mięso, drób, ryby, jaja, fasolę i soczewicę (żelazo i cynk) oraz nabiał (mleko sery, jogurt – źródła witaminy B12). Dobrymi źródłami kwasu foliowego są pomarańcze, brokuły oraz suplement w tabletkach. Kwas foliowy przyjmowany przed poczęciem i do dwunastego tygodnia ciąży obniża aż do 70 procent ryzyko wystąpienia u twojego dziecka wad cewy nerwowej, takich jak rozszczepienie kręgosłupa, ryzyko rozszczepianie podniebienia i powstania tzw. zajęczej wargi.

 

Jedz suszone owoce (najlepiej suszone naturalnie na słońcu, nie siarkowane) i orzechy laskowe i włoskie, migdały i pestki dyni jako przekąski.

Zadbaj o prawidłową wagę – jeśli jesteś zbyt szczupła, postaraj się przytyć, jeśli masz nadwagę, spróbuj stopniowo dojść do prawidłowej wagi. Aby poznać swój współczynnik BMI, podziel swoją wagę przez swój wzrost podniesiony do kwadratu. Prawidłowy wskaźnik BMI waha się od 19,5 do 24,9. Pamiętaj, ciąża nie jest odpowiednim czasem do rozpoczynania diety lub odchudzania!

Niezależnie od swojej wagi unikaj produktów słodkich, tłustych i smażonych, gazowanych napojów, chipsów i żywności typu fast food. Spożywanie dużej ilości tłuszczów nasyconych obecnych w serach i czerwonym mięsie przez rok poprzedzający ciążę powoduje nasilenie porannych nudności w czasie jej trwania.

Wysokie spożycie alkoholu może obniżyć płodność twoją i twojego partnera. Podobnie przyjmowanie środków odurzających.

Ogranicz spożycie kawy do 300 mg kofeiny dziennie, co odpowiada dwóm filiżankom kawy i tabliczce czekolady.

Komentarze [2]

  • Justyś napisała 30.06.2015 17:49:

    Ja przed ciążą też jadłam dużo gotowanego na parze. Posiłki przygotowywałam w parowarze od philipiaka. Teraz nie zrezygnowałam z tego stylu i mojego syna też karmię zdrowym, gotowanym jedzeniem. Nawet mój mąż się “załapał” :)

  • Magda napisała 25.05.2015 21:26:

    Ja odżywiam się w ten sam sposób, przed i po ciąży. Nie wiem czy ma to jakikolwiek wpływ na ten stan. Ale powiedzieć muszę że mam dużo energii i zdrowie mi dopisuje. Mój sposób to posiłki gotowane na parze lub pod ciśnieniem. W tym ogromne ilości warzyw.

Skomentuj

Imię

Zobacz również

Przejdź do paska narzędzi
Przeczytaj inne:
little girl feeding from a spoon on blue chairPrzygotowania przed ciążą |

10 najczęstszych objawów alergii pokarmowej u dzieci

Zamknij