Korzystanie z Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce w sprawie Cookies

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia
Family Service

Jak się odżywiać przed zajściem w ciążę?

Co jeść przed poczęciem?

Jak się odżywiać przed zajściem w ciążę?

Odżywianie dla przyszłych pokoleń To, co jesz przed ciążą, ma ogromny wpływ na zdrowie i rozwój twojego… czytaj dalej »

Odżywianie dla przyszłych pokoleń

To, co jesz przed ciążą, ma ogromny wpływ na zdrowie i rozwój twojego dziecka. A nawet na zdrowie twoich wnuków. W twojej diecie powinny znaleźć się teraz ryby i oleje z ryb (źródło kwasów omega 3, których organizm ludzki nie jest w stanie wytworzyć samodzielnie), probiotyki i prebiotyki, a także zwiększone dawki żelaza i kwasu foliowego.

Zadbaj o to, by jeść pięć porcji warzyw i owoców dziennie, pełnoziarniste produkty zbożowe (kasze, chleb razowy, brązowy ryż), produkty białkowe, czyli  chude mięso, drób, ryby, jaja, fasolę i soczewicę (żelazo i cynk) oraz nabiał (mleko sery, jogurt – źródła witaminy B12). Dobrymi źródłami kwasu foliowego są pomarańcze, brokuły oraz suplement w tabletkach. Kwas foliowy przyjmowany przed poczęciem i do dwunastego tygodnia ciąży obniża aż do 70 procent ryzyko wystąpienia u twojego dziecka wad cewy nerwowej, takich jak rozszczepienie kręgosłupa, ryzyko rozszczepianie podniebienia i powstania tzw. zajęczej wargi.

 

Jedz suszone owoce (najlepiej suszone naturalnie na słońcu, nie siarkowane) i orzechy laskowe i włoskie, migdały i pestki dyni jako przekąski.

Zadbaj o prawidłową wagę – jeśli jesteś zbyt szczupła, postaraj się przytyć, jeśli masz nadwagę, spróbuj stopniowo dojść do prawidłowej wagi. Aby poznać swój współczynnik BMI, podziel swoją wagę przez swój wzrost podniesiony do kwadratu. Prawidłowy wskaźnik BMI waha się od 19,5 do 24,9. Pamiętaj, ciąża nie jest odpowiednim czasem do rozpoczynania diety lub odchudzania!

Niezależnie od swojej wagi unikaj produktów słodkich, tłustych i smażonych, gazowanych napojów, chipsów i żywności typu fast food. Spożywanie dużej ilości tłuszczów nasyconych obecnych w serach i czerwonym mięsie przez rok poprzedzający ciążę powoduje nasilenie porannych nudności w czasie jej trwania.

Wysokie spożycie alkoholu może obniżyć płodność twoją i twojego partnera. Podobnie przyjmowanie środków odurzających.

Ogranicz spożycie kawy do 300 mg kofeiny dziennie, co odpowiada dwóm filiżankom kawy i tabliczce czekolady.

Komentarze [17]

  • Marika napisała 19.04.2016 15:10:

    Istotą jest zdrowy tryb życia w tym również dieta bogata w witaminy jak warzywa zwłaszcza te zielone zawierające kwas foliowy. Warto też zainwestować w parowar phillipiaka który skróci czas gotowania i zachowa odpowiednią ilość witamin w ten sposób przygotowanej potrawie.

  • Kinga napisała 07.02.2016 09:59:

    Czytałam, że należy jeść jak najwięcej produktów zielonych zawierających kwas foliowy. Ogólnie spożywam dużo warzyw i ryb bo lubię się zdrowo odżywiać. Cenię sobie też gotowanie na parze kiedyć kupiłam nawet modne do dziś naczynie Milano Classic.

  • Sonia napisała 12.10.2015 21:04:

    Ja już jakiś czas używam takiego szybkowaru dzięki czemu wróciłam szybko do wagi z przed ciąży. Tylko męża nie mogę przekonać do takiego jedzenia.

  • Paula napisała 10.10.2015 11:39:

    Na ogół odżywiam się zdrowo, a przed planowaną ciążą dorzuciłam do diety trochę więcej kasz i warzyw zielonych bogatych w kwas foliowy. Zmieniałam też sposób gotowania i w tym celu zakupiłam parowar [marka ukryta przez moderatora z powodu podejrzenia spamu]. Chodziło mi o to że posiłki przygotowywane na parze nie tracą witamin, mikroelementów i związków odżywczych, poza tym lepiej smakują i szybciej się je przyrządza. Myślę że po urodzeniu dziecka zostanę już przy takiej formie gotowania.

  • Helenka napisała 27.09.2015 20:44:

    O tak ten parowar [marka ukryta przez moderatora z powodu podejrzenia spamu] to super pomysł, mam go już kilka lat i od tamtej pory ciągle staramy się z rodziną zdrowo odżywiać, wiadomo że zdarzają się momenty że człowiek się wyłamie i sięga po fast fooda ale to przejściowe.

  • Wiktoria napisała 24.09.2015 09:30:

    Zdrowo powinniśmy odżywiać się przez całe życie, a nie tylko jego etapami. Ponieważ mocno jestem zakręcona na punkcie zdrowego żywienia decyzję o zakupie parowaru [marka ukryta przez moderatora z powodu podejrzenia spamu] podjęłam tuż po studiach i pierwszych zarobionych pieniądzach. Uważam bowiem że gotowanie na parze jest podstawą zdrowej diety. Tym bardziej przyszłe mamy powinny zwrócić na to szczególną uwagę.

  • Izabela napisała 03.09.2015 13:43:

    Zabrzmi to może banalnie, ale jeść zdrowo i bez popadania w paranoje. Wyrzekłam się tylko tłuszczów na rzecz gotowania większości potraw w parowarze [marka ukryta przez moderatora z powodu podejrzenia spamu]. Taki sposób przygotowania posiłków posmakował nawet moim rodzicom, Którzy przyzwyczajeni byli do ciężkiego tłustego jedzenia. Mąż też sobie chwali więc eksperyment przed zajściem w ciąże się powiódł.

  • Sabena napisała 26.08.2015 09:50:

    Moja dieta przed zajściem w ciąże była w miarę normalna. Różnica polegała raczej nie na tym co jem, ale jak przygotowuję jedzenie. Posiłki gotowałam więc w parowarze [marka ukryta przez moderatora z powodu podejrzenia spamu] dzięki czemu mogłam dostarczyć organizmowi pożywienie bogate w witaminy i mikroelementy by odpowiednio przygotować się do roli bycia matką

  • Żaneta napisała 28.07.2015 18:22:

    Trzeba jeść dużo warzyw a w szczególności zielonych bogatych m.in. w kwas foliowy. Ja akurat wiele posiłków przygotowuję w parowarze [marka ukryta przez moderatora z powodu podejrzenia spamu] ponieważ jest szybko, a przede wszystkim w ten sposób nie traci się wartości odżywczych i witamin gotowanych produktów. Rada ta dotyczy nie tylko przyszłych mam ale wszystkich tych którzy cenią sobie zdrowe odżywianie.

    1. Mirka napisała 17.08.2015 18:13:

      Żaneta a gdzie taki parowar zakupiłaś?

      1. Marta Kowalewska napisała 18.08.2015 19:40:

        Witam! Mirko naczynia firmy [marka ukryta przez moderatora z powodu podejrzenia spamu] (w tym wspomniany parowar) można zakupić na specjalnie organizowanych przez naszą firmę pokazach na terenie całej Polski. Istnieje także możliwość zakupu naszych produktów w salonach firmowych oraz sklepie internetowym na naszej stronie [marka ukryta przez moderatora z powodu podejrzenia spamu] W razie pytań służę chętnie swoją pomocą.

        Pozdrawiam, Marta Kowalewska
        Online Ekspert marki [marka ukryta przez moderatora z powodu podejrzenia spamu]

        1. kiziamizia napisała 16.10.2015 22:22:

          A są może jakieś promocje teraz na [marka ukryta przez moderatora z powodu podejrzenia spamu]? Nie stać mnie na jednorazowy zakup za taką sumę, chociaż skrycie marzę o takim fajnym sprzęcie.

          1. Zocha napisała 23.10.2015 20:04:

            Możesz kupić na raty, warto też wybrać się na pokaz tam możesz negocjować cenę.

          2. Marta Kowalewska napisała 26.10.2015 21:51:

            Witam! Kiziamizia nasze naczynia dostępne są również w systemie ratalnym, co niewątpliwie pomoże w ich zakupie. Firma [marka ukryta przez moderatora z powodu podejrzenia spamu] współpracuje z firmą [marka ukryta przez moderatora z powodu podejrzenia spamu], za pośrednictwem której można zakupić produkty na raty. Wszelkie szczegóły na naszej infolinii pod numerem tel. 801 405 406

            Pozdrawiam, Marta Kowalewska
            Online Ekspert marki [marka ukryta przez moderatora z powodu podejrzenia spamu]

  • ewunia napisała 05.07.2015 08:38:

    Ja również polecam garnki [marka ukryta przez moderatora z powodu podejrzenia spamu] osobom, dla których zdrowie to wartość nadrzędna: smażenie bez tłuszczu i gotowanie na parze. Używając tych garnków mam pewność spożywania zdrowych i pysznych posiłków dla mojej rodziny. To jest to!!!

  • Justyś napisała 30.06.2015 17:49:

    Ja przed ciążą też jadłam dużo gotowanego na parze. Posiłki przygotowywałam w parowarze od [marka ukryta przez moderatora z powodu podejrzenia spamu]. Teraz nie zrezygnowałam z tego stylu i mojego syna też karmię zdrowym, gotowanym jedzeniem. Nawet mój mąż się “załapał” :)

  • Magda napisała 25.05.2015 21:26:

    Ja odżywiam się w ten sam sposób, przed i po ciąży. Nie wiem czy ma to jakikolwiek wpływ na ten stan. Ale powiedzieć muszę że mam dużo energii i zdrowie mi dopisuje. Mój sposób to posiłki gotowane na parze lub pod ciśnieniem. W tym ogromne ilości warzyw.

Skomentuj

Imię

Zobacz również

Przejdź do paska narzędzi
Przeczytaj inne:
Fotolia_110842832_S0Zdrowie matki w ciąży |

Skrócona szyjka macicy w ciąży. Przyczyny, objawy, zalecenia

Zamknij